Tävlingsdags!

Hej! Sorry för dålig uppdatering, men har gjort en hel lista med vad jag ska blogga om och sånt.. Här ska ni få se, hehe❤
 
Det kommer mera❤ hahahahaha, men nu ska ni få veta vad jag gjorde i fredags! Jag började med att borsta av henne och låta henne äta hö. Kollade oxå flätor och fläta svansen. När allt var klart tog jag på skydd och bytte grimma, sedan gick vi ut och lasta. Det gick fort för att vara Ania. Vi åkte till tävlings platsen (Örsta, RKK). Där gick jag banan och sen väntade vi en stund. När b-ponnysarna hade tävlat klart gick jag och lasta ut Ania. Jag värmde upp och hon var super pigg och kollade jätte mkt. När jag sedan gick in på framhoppningen så vägrade hon att hoppa räcket och oxern. Så vi fick sänka ner allt jätte lågt och då hoppade hon. LD:n Gick inte alls bra. Jag trodde att jag ökat jätte mkt, men hon gick i normal tempo och det kände jag inte... Första hindret var en oxer och då vägrade hon tre ggr vilket ledde till uteslutning. Jag var besviken på henne att hon höll på som hon gjorde. Det mesta var nog mitt fel. Gjorde en för liten volt så hon fick inte upp farten ordentligt! Hon hoppade på fjärde försöket.. Ställde in henne och gick och heja på de andra. När det var nästa klass gjorde jag samma sak och på framridningen var hon något segare men var lagom pigg... På framhoppningen stannade hon igen och vi fick sänka ner... LC:n Väl inne på banan gasade jag igång henne riktigt mkt och då tänkte jag att då skulle hon hoppa! Men vad gör hon! Hon krumbuktar på startlinjen så jag kunde inte vända om och börja om. Hon gör samma sak 2 ggr till och då blev vi uteslutna. Hoppade en fjärde gång och hon gjorde samma sak. Då sa Eva att vi skulle hoppa igen efter tävlingens slut och ta igenom det hon gjort! Jag var riktigt besviken på henne!!! Jag skrittade hem till Marita och sedan gick jag tillbaka för att hjälpa till på tävlingen. När D-ponnysarna skulle börja gick jag tillbaka till Ania och gjorde i ordning henne inför "träningen". När jag var klar skrittade jag tillbaka och red henne på framridningen, när jag var klar gick jag in på framhoppningen och då hjälpte Eva mig att hoppa fram. Hon la säkert räcket på 50/60cm och samma sak med oxern. Ania hoppade det som ingenting. Och hon höjde upp det sedan till 80cm tror jag. Hon hoppade det som ingenting oxå! Innan jag gick in på banan fick jag en bana. 1:a hindret var hindret hon vägrade ut sig på i LCn. 2:a hindret var ett regnbågs hinder. 3:e hindret var ett blå gult våghinder. 4:e hindret var ett blå gult räcke. 5:e hindret var ett räcke som såg ut som ett tegel hinder typ. 6:e hindret var det sista inklusive en grind. Hon hoppade alla hinder 2 ggr galant och utan att ens tänka på att stanna eller något annat! Sedan skrittade jag av och gick hem till Marita igen och vänta på mamma. Jag var så törstig så att jag trodde halsen skulle torka ihop! Så jag fick juice av Marita medans jag väntade på mamma. När hon väl kom gick vi och hämta Ania och lasta på henne UTAN problem! Jag var urtrött när vi kom till stallet, så tog ur flätorna och tog av alla andra saker, bytte grimma oxå. Släppte sedan ut henne i hagen och hon såg ut som en farmor eftersom hon hade farmor hår. Bilder här från tävlingen, träningen och hagen:
Lilla skruttan hoppade tillslut haha❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0